2011. június 24., péntek

Úton-útfélen

Az utóbbi napokban úton-útfélen, jártamban-keltemben fotózgattam egy s mást, amit korábban talán észre sem vettem, illetve nem fordult meg a fejemben, hogy meg kellene örökítenem a saját örömömre, esetleg az utókornak.
Először akkor gondolkodtam el, amikor a Répakönyvhöz gyűjtöttem képeket személyekről és régi miklósfai épületekről.
Hihetetlen kevés, nekem is tetsző képanyagot találtam a Thury György Múzeum kép archívumában, de amit kiválasztottam, arról vásároltam is másolatot, gondolván jó lehet majd valamikor, valamire.
Na, ezzel ezt a kacifántot be is fejezem, mert soha nem voltam egy nyelv zsonglőr, egyszerűen csak ez a kifejezés (úton-útfélen) tűnt alkalmasnak arra, hogy csámborgásaim képi emlékeit e címke alá összegyűjthessem.
Szóval, egyre erősebb késztetést éreztem arra, hogy az én szolid lehetőségeimmel, de megörökítsem azokat a látnivalókat, amik mellett ma még csak elmegyünk, de holnap után már talán nyoma sem marad.
Ilyenek például a természet csodáin kívül tárgyi emlékeink, régi falusi porták, falusi kutak, kőkeresztek, amikről valószínűleg valamilyen rendszerezett album készül.
Tudományos ismeretterjesztésre ezekről egyenlőre nem vállalkozom, mert nincs rá időm, tehát marad csak a képi dokumentálás.
Miklósfán, és másutt is lassan az enyészeté lesznek a valamikori faluképet meghatározó építmények, vagy átadják helyüket az újaknak. Két generáció, és nem fogunk emlékezni nagyapáink házaira, a zsuppos pincékre
az artézi kutakra. Ez is múltunk öröksége, ahogy a szocreál, vagy a 10X10-es sátortető, csak éppen ezt az örökséget érdemes megmenteni, bemutatni. És a hagyományt, egyszerű "kincseinket", ahogy Czupi Gyula fogalmazta meg a Répakönyv ajánlásában fel kell ismerni, azután pedig kicsit kiszidolozva megmutatni a világnak-ez vagyunk MI, vagy csak egyszerűen: ez is MI vagyunk.
Akkor most bevezetésként egy a témához nem illő, de útközben készült szakmai képsor:
A szója-Glycine soja, magas fehérjetartalmú hüvelyes növény, melynek termő területe az utóbbi két évben jelentősen megnőtt Zalában is. Gelsei körutamon készültek a képek.

Gelse környékén évek óta bevált

Pledge gyomirtó hatása
Takarmánynak és előveteménynek is kiváló


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése