2011. június 8., szerda

Mókus

Már magam is sokallom, hogy ilyen gyakorisággal irogatok, de "valami mindig történik"...
Tegnap rátaláltam egy hobbi madárfotós blogjára és elszégyelltem magam, miket is teszek én fel ide.
Ha igazán szép madárfotóra vágyik valaki, akkor ajánlom Balogh Eduárdo képeit:
http://eduardo-bird-watcher.blogspot.com/
Persze más dolog szép képeket nézegetni, és más az alkotás öröme, ami sajnos igényesen csak igényes felszereléssel jöhetne össze. Jó példa erre a mai nap is. Reggel nekiálltam damilozni a domboldalt, de eleredt az eső. Bőrig áztam mire befejeztem. Bepakolás közben látom, hogy a légykapók és a rigók is hajtanak valamit. Gyorsan gép után, hát a barna mókus szaladgál le-fel a juharfán, mégpedig gallyakat cipel, főleg a nyírfáról, fel a legfelső fagyöngy közepébe. Lehet, hogy lesz saját bejáratú mókusunk?!
Már régóta emlegetjük, kellene mókusodút is feltenni valahová, mert itt nálunk terített asztala van. Dió, felszedetlen szelídgesztenye, mogyoró bokor, gyümölcsök, madárfészkek...
A fészekanyag cipelés után pedig hosszasan eszegetett a tuják terméséből.
És a legszomorúbb, hogy fél órás figyelés alatt sem sikerült egy képen sem megörökíteni.
Viszont beszállt a képbe egy kakukk pár, idén még csak a hangjukat hallottam.
Halgass kakukkszót itt.
Egyiküket sikerült lekapnom a villanydróton.

Kakukk-Cuculus canorus


És egy jó kép róla illusztrációként...

Nézőke nélkül megkeresni egy madarat a fán, és közben zoomolni maga a rémálom. És akkor még jóra élesít, vagy nem... Vettem egy lottót! Egy millából hátha futja fotóapparátra...
Gereblyézés közben felijesztettem egy hüvelykujj vastagságú méretes kuszmát is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése