2011. június 7., kedd

Rigoland

Nem tudom!
De, ha máshol is ennyi rigó költ, mint a mi kertünkben, akkor itt nem lesz kukac a pecásoknak, meg szőlő a szürethez!
Kénytelen vagyok helyesbíteni a szombati beírásomat! Ha nem látszanak a fészekben a fiókák, csak a rigómama, akkor is lehetnek fiókák. Nem költenek, hanem kedden már ki is ugrott a harmadik tollas fióka is a falon levő fészekből. Nem háborgattam, és jól elnéztem őket!

Egy kirepült, kettő még lapul
Ezek a feketerigó fiókák már tegnap mind kirepültek, és a szülők etetik is őket. Macska ilyenkor elzárva...
Megritkítottam a falon a vadszőlőt, amikor a nappali ablaka fölött észrevettem egy kis fészket. Először azt hittem, hogy félbehagyott rigófészek, de később kiderült, hogy a lucfenyőről és a hófogóról vadászó légykapó pár fészke. Óvatlan voltam, hogy a fészek körül levágtam a vadszőlő hajtásokat és a fészekben tapogatva pedig összetörtem egy kis tojást. Bántott a dolog, ezért csak távolról fényképeztem (15m) a gyanakvó párt, de aztán szerencsére a tojó visszaült  fészkébe kikölteni a megmaradt két tojást.
A szürke légykapó hangját itt hallhatod!

Metszéskor még nem is látszott a fészek


Majdnem rátettem a létrát
Óvatlan tojásnézés
Gyanakodva nézték a nyílt fészket
Szürke kégykapó pár-Muscicapa striata


Felváltva szemlélték a változást

és reppentek a hófogóra.
Egy csomót fotóztam egy tőlem pár méterre bogarászó barát cinegét, később pedig a fiókáját etető rigót, de sajna egy kép se lett éles- majd megevett a méreg miatta.

Életlen barát cinege...
Kisrigó gyalogol a kerítésen a kaja után


Etetés előtt bemozdulva...
Már szürkületkor a szemben levő ezüstfenyőről repült az ablak párkányra a léprigó fióka.
Nem akartam elriasztani, így ablakon keresztül, vaku nélkül csak ilyenre sikeredett:

Frissen kirepült léprigó a nappali párkányán
Elrugaszkodni készül
és sikeresen vissza szált a fészekhez

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése