2011. június 4., szombat

Megint madár!

Érik a ropogós cseresznye és az eper! És ez jó hír nekünk és a rigóknak is!


Ezek a szelíd, kedves madarak nagy gazemberségeket képesek elkövetni a gyümölcsösökben, de talán a mostani friss esővel leköti őket a gilisztázás. A házfalon, a japán vadszőlőben már másodszor költ egyazon fészekben a feketerigó, de még ül a tojásokon.

Társadalmi munka közben került elém a hegykapunál ez a tövisszúró gébics, és mivel most láttam idén először, nem tudtam kihagyni...
A hangját itt hallhatod!

Tövisszúró gébics-Lanius collurio
Említettem már, hogy nem értem miért, de idén nem láttam cinegét költeni, vagy fiókát etetni, pedig négy odú is rendelkezésükre állt. A széncinegék pedig arról híresek, hogy a leglehetetlenebb helyeken, vascsőben, postaládában is képesek fiókát nevelni. Ma reggel viszont egy kis fiatalt találtam az ablak alatt, biztosan nekirepült és nyakát szegte. Nem szeretek halott állatokat fotózni, de ennek a szegénynek mintha szomorúság áradt volna a szeméből. Remélem a testvérei szerencsésebbek lesznek és etethetem őket még a télen...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése