2017. február 19., vasárnap

Zsuzsanna napján beköszöntött a tavasz?! 2017.02.19.

Ma, Zsuzsanna napján, vagyis február 19-én úgy tűnik beköszöntött a tavasz.
Kertünkben a napsütésben megpezsdült az élet. Bár még csak 8 C fok volt, de feléledtek a rovarok. Pókok élvezték a déli dombon a napsütést, ahol kinyílott a rövidszárú kankalin és bimbózik a hóvirág.

Póknapozó február 19-én!

Zsuzsanna napján virágzik a szártalan kankalin (primula).

Sok helyen nyílik már a hóvirág.


Elkezdtek tojni a tyúkok és a kacsák.
Véletlenül fedeztem fel, hogy a kendermagos bebújt a Janka kutya által kapart búvóhelyre a borostyán közé. Meglepődve láttam, hogy már 15 tojással van tele. Úgy látszik már naponta kell figyelni az ilyen titkos tojó helyeket...

Illegális helyekre tojnak a tyúkok.

Egy kosárnyi tojás.


Gyönyörűen kitisztult a selyemtyúkok tollazata, véget ért a vedlés.

A selymik is élvezik a napot.

A kacsák is elkezdték az intenzív nemi életet, ami néha bizarr, fojtogatós szexbe torkollik. A rangsorban leghátul álló kis fekete tojó volt az áldozat, melynek fejét a szokásosnál is hosszabb ideig nyomták víz alá a gácsér és a főnök fehér tojó egyesült erővel, de túlélte...






Metszegetés közben persze a szokásos módon fotózgattam is.
Szúnyogok, legyek, méhek röpködtek, majd megpillantottam az égen az idei első seregélyt!
Nem csapatban jött, ahogy szokott általában, csak egyedül. Tett három tiszteletkört a kertünk felett, mintha a fészkelőhelyét keresné, majd elhúzott.
A környékben sok seregély költőodú van egyébként. Nálunk is rendszeresen költ két pár és a szomszédban tavaly éppen a szemem láttára foglalták el a fakopáncs pár odúját a házavató napján.
Szerszám pakolás közben vettem észre a kocsi tetején egy méhecskét, ami már tergális állapotban volt, magyarul bakanccsal felfelé.
Meg volt merevedve, azt hittem valamitől elpusztult.
Egy hirtelen ötlettől vezérelve felvittem a teraszra a napra és életmentő, szájból-szájba lélegeztetéssel próbáltam felébreszteni. Ez azt jelenti, hogy egészen közelről leheltem rá kitartóan kb. két percig, miközben az járt az eszemben, milyen vicces lenne, ha feléledne és a torkomba repülve jól megcsípne...
Aztán mintha mozdult volna...

Felélesztettem a hanyatt fekvő tetszhalott méhet.

De nem húzom tovább, a lényeg, hogy csak dermedt volt és a meleg leheletemtől feléledt. Egy napon levő mű mikulásvirág bibéjére tettem, ahonnan aztán tovaszállt.

Egy művirágról remélem hazaszállt.

Itt a vége, fuss el véle!
Véget ért a mese mára.
Az elmaradt 2. kocsonya-party helyett beköszöntött a tavasz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése