2014. június 6., péntek

Beleznáról Liszóba...

Beleznáról Jankapuszta felé vettem az irányt, amikor a faluvégen megpillantottam ezt a halálraítélt régi házat.
A képeken jól látszanak az építészeti jellegzetességei, a tégla alapra rakott fa váz és a hamis téglafal.
A nyitott ajtóból pedig olyan kép fogadott, mintha itt ötven éve megállt volna az idő...
Összedőlés előtt megörökítve egy építkezési stílus.







Jankapuszta bejáratánál ez a gondosan rendben tartott fakereszt fogad. Remélem egyszer a kúriába is bejutok, bár külső megjelenéséből nem számítok különösebb belső értékekre...





Liszóban a záportározó mindig tartogat valami szépséget, valami meglepetést.
A Polgármester úrral "ügyeztünk", aki éppen kisdiákokat látott vendégül.
Természetesen, ha már itt jártam, kilopóztam a tó végéig.
A susnyásból egy kis fehér pontot vettem észre a túl oldalon. A zoomolásnál kiderült, hogy egy magányos kanalasgém pihen a szélben.
Húsz éve nem láttam kanalasgémet a környéken! Nem túl jó fotók, de ha látok valamit, nekem az is élmény!

Látod azt a fehér pontot a túlparton?
Talán kócsag? Zoomoljunk!
Rég nem látott kanalasgém őkelme!


A magasból hollópár üdvözöl.




Jó az idő a széna készítéshez, ilyenkor a gólyák is jól élnek. Sajnos a kaszák rengeteg állatot elvágnak, még mindig nem általános a riasztólánc használata. Igaz, a kistestű hüllőkön, rágcsálókon ez sem segít.
De a természetben semmi sem vész kárba! A gólyák megtanulták, hogy kifizetődő a traktorok után szétnézni és el is takarítják a veszteséget, ami ilyenkor nagy segítség a fiókák etetésében.

Gólyák járnak a kaszák után és eltakarítják az elvágott pockot, hüllőket.



Valamennyi kép a webalbumban ide kattintva megtalálható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése