2013. február 11., hétfő

Meggyvágó

Évek óta telente megjelenik nálunk az etetőn egy meggyvágó pár.
Hogy ugyan az, arra azért nem vennék mérget, de előfordult már, hogy tavasszal, a költési időben is visszajártak hozzánk.
Most elég későn, alig két hete vettem őket észre, de annál szomorúbb volt, hogy egy hím tegnap reggel nekirepült a nappali ablakának és kábultan találtam rá a lépcsőnél.
Sajnos a nappali ablaka 3,6 méter és alulról nézve az ég tükröződik rajta, ezért nem csoda, ha időről időre a megriadt madarak közül valamelyik nekirepül. Ennek néha tragikus a vége! Pusztult már el ettől rigó, zöldike, tengelic is, de hiába függönyözöm be, vagy ragasztok rá ragadozó sziluettet, mégis megtörténik néha...
Talán túl nagy a felület, ami az ég felé menekülésre csábít?
Próbáltam megfogni, hogy az etetőbe tegyem, de szerencsére magától az etető alá, a nordmann fenyő tövébe húzódott. Mivel a cicánk bent tespedt a kályha előtt, ezért épp csak megörökítettem munkába menet.
Később magához térhetett, mert nem találtam rá, remélem az etetőn még megfigyelhetem.
A meggyvágó (Coccothraustes coccothraustes) nem ritka madár telente az etetők környékén.
Többet is megtudhatsz róluk ide és ide kattintva.

Meggyvágó


Ablaknak repült meggyvágó védett helyen piheni ki a stresszt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése