2011. május 6., péntek

május másodikán

Beleznán dolgoztam, és hazafelé a felújított úton indultam el Jankapusztán keresztül. Már csak pár ház lakott, a kúria épülete (ahol állítólag az usztasákat kiképezték) is nagyon elhanyagolt.


Délután, a másnapi eső hírére gyorsan fűnyírózni, damilozni kezdtem. A damilozás a tuja sornál abba is maradt, mert egy új fotótéma megakasztott. Szerencsére magasan vágtam a kuszmák, békák miatt, amikor megpillantottam valamit a tuja tövében! Először azt hittem törékeny kuszmák tekergőznek, de Bogi észre vette, hogy ez bizony nyújtogatja a nyelvét! Az alábbiakban udvarunk első kígyó fotói láthatók!

Fiatal erdei sikló


Elaphe longissima


Kb.ötven centiméter hosszú lehetett, tehát van még nőni neki a felnőtt kori 150 cm hosszig!
Ennek csak egy komoly akadálya lehet! Mi örülünk a jelenlétének, hiszen védett állat, viszont a szomszéd telkeken prücskörésző gólya már veszélyesebb a kölyök és a felnőtt kígyóra egyaránt.
Ezzel még nem ért véget a váratlan fotótémák sora, mert a fűnyírók elpakolásakor elém került egy kölyök kuszma is. Ő viszont már megúszta az előbbi kélgyót! Hát ilyen a táplálék lánc!
Kertünkben nem mi vagyunk a csúcs ragadozók!


Törékeny kuszma, vagy lábatlan gyík

Anguis fragilis
És a meghagyott kígyó búvóhely napnyugtakor:

Boglárkás, pitypangos domboldal


De jó lenne profi géppel, profi képeket csinálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése