2011. június 2., csütörtök

Apróságok

Első apróság, hogy kinyekkent a számítógép és már a műtőasztalon van de remélem nem az elfekvőben.
Emiatt nem voltam elég fürge az aktuális hírekkel, amik tulajdonképpen nincsenek is.
Bár nekem hír, hogy május 28-án láttam először idén gyurgyalagot a palini rézsünél.
Erről tudni kell, hogy egy népes fészkelőhely volt a molnárfecskék és gyurgyalagok számára, de az autópálya építés során elhordták a földet és valami agyas ötlet nyomán a maradék kupacot rézsűsen alakították ki, ami így leomlani sem tud , meg fészkelőhelynek sem jó. Nálunk semmiről nem kérdeznek meg egy hozzáértőt?
Szóval a gyurgyalag egyik legszebb, trópusi színezetű madarunk. Laikus számára is felismerhető ha magasan repül, gurgulázó hangjáról és hegyes szárnyáról, villás farkáról. Színe pedig csodálatos!
A hangját itt meghallgathatod!



Gyurgyalag-Merops apiaster (illusztráció)

Tavaly ősszel fotóztam először kertünk végében, ősszel a költözésük közben keveredtek hozzánk.
A halott gépből majd keresek róluk képeket...
Tegnap viszont mi történt?
Neem, eső nem esett, hanem amikor hazaértem a bicajjal a sötétbarna mókus futott át előttem az úton, fel a faház tetejére. Persze hiába loholtam a fotoapparátért és álltam lesben negyed órát, nem mutatkozott a fotózkodáshoz.
De legalább él és megvan a mókusunk! Holnap fel is töltöm az etetőjét!
Egy két gyenge képet azért feltöltök, csak azért, hogy legyen néznivaló is.
Ma fagykár felmérést végeztem és útközben muszáj volt megörökítenem a gelsei iskolabuszt. Íme:

Gelsei iskola busz

tiszta amerika




Húsvéti fagykár a kilimáni almáskertben:


Fagykár tünetei almán

Ez a fagy szinte száz százalékos kárt okozott szőlő oltványokban, normann fenyő telepekben és helyenként a gyümölcsösökben is.
Gyakori vendég nálunk a szajkó, vagy mátyás madár, mely óvatos erdei madárból  kertvárosi madár lett, és ki is szorította korábbi  területéről a szarkát. Húsz éve szajkót csak erdőben láttam, most meg szarkát csak mezőn, vagy kevésbé háborgatott falun, hegyen látni.
A szajkók nem vetik meg az apróbb élőlényeket, de a dióra is rájárnak.
Ez a példány villámgyorsan lecsapott valamire, amit aztán a fán fogyasztott el, amiről én ismét lekéstem...
Szajkó-Garrulus glandarius

És bizonyítékul, hogy milyen szép madár, bemásolok a netről egy jó képet is...
A hangját pedig itt hallgathatod meg!

Szajkó (illusztráció)

A kertünkben pedig kutyát és virágot mindig lehet fotózni:

Morti labdázás után
Szélben hajló szarkaláb
A hangyák még mindig esőt jeleznek...
Az eddigi miklósfai csapadékmennyiség(negatív rekord):
Január-8mm
Február-7mm
Március-17mm
Április-19mm
Május-14mm
Tényleg mi vagyunk az ország legcsapadékosabb vidékén???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése