2022. április 8., péntek

Miklósfai gólyahír 2022.04.08.

 A tavalyi év sem az időjárás, sem a táplálékbőség, sem a költés sikeresség miatt nem volt a gólyák éve.

Éppen ezért sokan vártuk a miklósfai gólyakolónia tagjainak épségben való érkezését.

Jól látható gyűrűk, jelzések nélkül gyakran nem értjük a történéseket, de tavaly is történtek fészekfoglalási kísérletek és fészekelhagyás is.

Az ABC melletti tartón lakó pár sikeres költés után új fészket épített a Bem utca 2. előtt. Tavaly itt költeni szándékoztak, de zavarás miatt odébb áltak és ők rakták a Csiky Gergely kereszt előtti oszlopra a tartó nélküli fészket.

Mint már írtam, és kb. 10 éve jegyzem az adatokat róluk a tavaszi érkezés március 10 és 23.között meg szokott történni. Idén a korai jó idő sem csábította haza őket a megszokott időben, így az első hazatérő március 30-án érkezett meg a Nagy Lajos utcai fészekbe. Őt már másnap követte a párja.

Nagy Lajos utcai fészek 03.31-én

Azonos napon, április 4-én érkezett meg a Marek utcai és a Kápolna téri vándor. 

Marek utcai fészek 04.04-én

Kápolna téri fészek 04.04-én

Másnap, ötödikén a Csiky Gergely kerszttel szemben lévő fészek lakója érkezett, majd 8-ra párban állt mind a négy fészeklakó.

Csiki G. utca felőli fészek 04.08-án

Marek utcai fészek 04.04-én

Kápolna téri fészek 04.04-én

Remélem idén nagyobb táplálékbőség lesz és ennek hatására több fióka várható. És persze ne legyen áramcsapás, autó elütés, lezuhanás, mint az elmúlt két évben. Jó, hogy hazaértetek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése