2013. április 7., vasárnap

Madarakról-szóban...

Csütörtökön, április 4-én vidéki utamra megint fényképezőgép nélkül indultam el...
Egész Újudvartól Gelséig hó borította a domboldalt és a mezőket. A Principális völgye inkább a Kis-Balatonhoz hasonlatos, ami jó a vízi madaraknak, de nem jó a termelőknek!
A környéken még semmi tavaszit nem sikerült elvetni, a földek telítettek vízzel.
Előző nap egy beszélgetésben emlékeztem a "régi szép időkre", amikor még agarat futtatni jártam le a Práterbe, ahol a 70-es években rendszeresen láttam a mezőn "szitáló" vörös vércsét, szarkát és hallottam szürkületkor kuvikot. A mező tele volt fácánnal és a mezei nyúl ugrasztás sem számított ritkaságnak...
Szóval, a hiányolt vörös vércsét csütörtökön négyszer láttam fa tetején ülni! Remélem nem mind a négy ugyanaz volt... Viszont a korábban sosem látott holló manapság már megszokott madár, a szarkákat pedig a kertvárosokban kiszorította a szajkó, amely korábban csak az erdők óvatos madara volt.
Vagyis változik a természet idővel, ahogy mi is. Előbb-utóbb vagy jóra, vagy rosszabbra fordul!
Ha már a Principálisból hód kerül elő, Liszóban meg bölények szaporodnak, akkor azért még bármi megtörténhet!
Illusztrációként csak pár kép:

Havazás április 2-án


Újra éled a kanizsai berek...


Korábban itt parti fecskék, gyurgyalagok fészkeltek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése