2012. október 23., kedd

Őszi képek, elkésett őszi virágok

Fizikailag nulla vagyok, agyilag meg depi, ezért aztán nem erőlködöm különösebb szófordulatokon.
Viszont tapasztaltam a hosszú hétvégén a fa hasogatáson kívül egyéb érdekeset is!
A szombati napon, fejsze suhintgatás közben a madáretető körüli nyüzsgést is figyeltem fél szemmel, de inkább két egésszel, mert a csúszkák, fenyves cinegék és a többi cinege vendégek sűrűn adták egymásnak a kilincset, ahogy a tavalyi maradék molyos magot kiszórtam.
Egyszer csak a fenti diófa felől csapatosan, ami azt jelenti, hogy 4-5 madár egyik a másik után és folyamatosan repült el felettem a juhar fára, majd onnan tovább Észak-keleti irányban.
Rohanás a kukkerért, mert nem akartam hinni a szememnek, ugyanis mind és csak széncinege volt!
Ilyenkor ősszel már láttam többször őszapókat 20-as csapatban, de széncinegét soha!
Ezek pedig folyamatosan repültek max egy percig, legalább 60 és 100 közötti létszámban.
Egy sem szállt le az etetőhöz, mind egy irányban repült, egymást követve.
A konvoj továbbvonulása után talán két perc múlva az etetőnél ugyanúgy megjelentek a szokásos apró és szén cinegék, mint máskor.
Fogalmam sincs mi történhetett, mert tudomásom szerint széncinege nem szokott csapatosan vonulni?!
A másik érdekesség, (favágás közben) hogy ilyenkor ősszel mindig megjelenik egy-két vörösbegy, csattogásával jelzi a hűvösebb idők közeledtét. Eddig ősszel csak a csattogó hangját hallottam, de most a szép tavaszias időben, talán eltévesztve az évszakot három nap trillázással, (melyet ide kattintva te is meghallgathatsz) örvendeztetett meg bennünket!
A lábon száradt, cincérjáratokkal tarkított kuglik utolsó darabjaira pedig kiállított egy hím nagy hőscincér!
A szárny, akarom mondani csáp fesztávolsága 19 cm volt! A természetes csápgörbületet figyelembe véve azt hiszem kapitális példány lehetett! Továbbiakat ide kattintva tudhatsz meg róla.

Sajnos a cinke vonulást nem volt időm fotózni, de pár képet feltöltök udvarunk őszi színeiről, melyet pár elkésett virág és az egyre inkább színeződő lombok alkotnak:


Postaládánk behálózva

Köd előttem,

köd utánam...
Vadszőlő színe változása

Elkésett virág

Fukszia
Fent tobozerdő,

még feljebb, termikelő varjak.
Nemes krasszán

Mohos téglafal

Még hogy nem megy a zöldhöz a kék?!

Már késő virágozni!
Mintha nyolcadik utas lenne, olyan a képe...

Nagy hőscincér - Cerambyx cerdo




Valamennyi fotó ide kattintva nézhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése