2012. szeptember 12., szerda

Utcai vadászat

Tegnap megcsinálhattam volna az év fotóját, feltéve ha még éjszaka is a nyakamban lógna az apparát...
Általában mindenhová hurcolom a masinát, sose lehet tudni alapon, de azért vele nem alszom!
Évek óta rendszeresen járnak rókák a faluban este 10 és éjjel 2 között, ezt a kutyák sorozatos ugatásából és néhány személyes találkozásból tudom.
A patak medrét követve az utcán jönnek fel előttünk, majd a felső szomszédom drótja alatt bebújva további telkeken kutatnak kint maradt tyúk, vagy elásott nyúltetem után.
Kutyáim egy rókát már megfogtak az udvarunkon, aminek szemtanúja voltam (szegény Vuk...)
Egyre pedig előttem vetette rá magát Janka éjjel háromkor a kapu előtt.
Én ugyanis bármikor kimegyek, ha gyanúsat hallok és a kutyák fognak (gatya, lámpa, vipera)!
Múlt héten pl. hajnali négykor szóltam rá a suhancokra, hogy hagyják békén a Trabimat.
Jól gyorsultak százon, főleg, hogy a kutyákat is kiengedtem...A Roti még jobban gyorsult, ettől kicsit besz...m és azonnal visszaparancsoltam.
Tegnap este is hallottam, hogy a szomszédnál rókát ugatnak, hát kimentem az utcára és nyitva hagytam a kaput. Morti vágtában ment át a szomszéd drótja alatt, csaholásából tudtam, rókát üldöz. Egy pillanat múlva a koma ugyanott menekült vissza, Mortival a seggében. Nem mert mellettem elfutni, hanem egy lendülettel felszaladt a szemben levő kerítésoszlopra (1,5m) és meglógott.
Ha Janka is kijön időben, éppen a két eb közé került volna.
Csak a szomszéd asszonyok sajnálták a sztori végét, mert már fényes nappal is négy tyúk bánja a ravaszdi bátorságát.
Vagyis az oszlopmászó róka fotója helyett néhány szelídebb képet biggyesztek ide...

Morti kergette csaholva a rókát
Janka figyelte a hajszát.
Rézi cica örült, hogy nem őt üldözik,
majd visszafeküdt aludni.
Janka az elszalasztott lehetőségtől hanyatt dobta magát!
Nem baj, lesz még rohanás és fogaknak acsarkodása...
Ettől a sztoritól még a halak szája is tátva maradt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése