2018. július 6., péntek

Szakmáról?

Ma beszedtem a kertemből a három kihelyezett sárga lapos csapdát, melyet három különböző helyre, két alma és egy nektarin fára helyeztem ki egy hete.
Eddig még a kiskertemben nem használtam ilyesmit a kártevők rajzásának előrejelzésére, bár mindig fontosnak tartottam az előrejelzésen alapuló okszerű növényvédelmet.
Ennek fontosságáról beszél volt évfolyamtársam, Zsigó Gyuri, melyet ide kattintva megtekinthetsz.
Szóval beszedtem a ragacsos sárga lapokat, hogy megvizsgáljam a rajtuk található rovarféleségeket és persze le is fotóztam őket.
Nem vagyok sem szentimentális, sem méregzöld, de a közelebbi vizsgálódás és a képek nagyítása elgondolkodtatott!
Nem részletezem a laponkénti különböző eredményt, de ahol ennyi "ártatlan áldozat" is van?
Persze mondhatjátok, hiszen csak "bogarak, meg legyek"!
De képzelj a maradványaik helyére mondjuk melegvérűeket?! A lasú kínhalálról nem is beszélve...
Mielőtt bárki is időskori demenciával vádolna leszögezem: hasznos dolog ez, de ezután is csinálják csak az erre specializálódott szakemberek!
Én meg majd jól hallgatok rájuk.
Lapok beszedve, képek megoszva, lehet morfondírozni!
A képre nagyítva horrorisztikus a lábak, szárnyak és nem csak kártevők tömege...






1 megjegyzés:

  1. Ó hát persze csak bogarak, ó hát ezrk csak migrànsok, ó hát ezek csak...és folytathatnànk az emberiség történetét ilyen ó hátokkal. Síralmas és vészjósló jövő vár az emberiségre, csakhogy ezt nem intèzhetjük el óhátokkal, mert a gyeremeinkről, unokáinkról van szó.

    VálaszTörlés