2016. április 10., vasárnap

Horror a kertben! 2016.04.10.

Kertünk mikrovilágában ugyanolyan horrorisztikus jeleneteknek lehetünk tanúi, ha szerencsénk van, mint egy éjszakai filmen.
Már korábban fotóztam és közreadtam amint egy vízisikló sikertelenül próbált lenyelni egy felfuvalkodott varangyot a faházunk mellett, de a patakunkban sikerült megörökíteni azt is, ahogy egy pióca "kiszívta" az életet egy kecskebékából.
Ma is kerti munka ürügyén őgyelegtem a tóka melett, amikor egy fura szerzetre lettem figyelmes a fűben.
Egy kis fekete meztelen csiga igyekezett a tókából kijutni, csak az utánfutója volt meglepő!
Kis csiga, hosszú farokkal valahogy nem stimmelt.
Amikor a fotó és a láthatóság kedvéért kijjebb emeltem a fűből, akkor esett le a tantusz, hogy egy pióca csimpaszkodik a farka végén, igyekezve beteljesíteni a csiga végzettét, saját számára pedig a szebb jövőt!
Hanyatt fordulva, tekeregve a pióca aztán levált az őt a víztől kb. 60 centiméteren át vonszoló meztelencsigáról.
A csiga megkönnyebbülve tova húzta a csíkot, míg a pióca nem túl jó tájékozódással igyekezett visszatalálni a tókába.
Elárulom, a történet nem hepienddel végződött!
Amint kicsit eltávolodtam a tetthelytől, az én élelmes spanyolcsigairtóim, vagyis az indiai futókacsák épp arra galoppoztak és pikk-pakk véget vetettek a túlélésért folytatott korábbi küzdelemnek...
A nem túl izgalmas, de az élet apró és mindennapi küzdelmét bemutató fotóim íme:


A nagyon "fura" meztelencsiga gyűrűs farokkal.

Így már jobban látni, hogy egy Arion "vontatta" Hirundoval van dolgunk...

A pióca pont a farka végénél kapta el a csigát.

A tetthelytől már kb. 60 cm-re vonszolta magával a tettest az áldozat!

A terhétől szabadult csiga igyekszik tovább a fűben.

A pióca pedig tekergőzve keresi a visszautat a vízbe.

De megjelent a végzet, két indiai futókacsa képében.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése