2013. május 4., szombat

Nyögve nyelős békanyelés!

A mai napsütéses szombaton lazára vettem a kertészkedést.
Gereblyézés, rendrakás volt betervezve és közben a szokásos virág fotózás.
Tegnap több, mint száz kép landolt a kukában, mire rájöttem, hogy az állandó ki-be rakosgatás miatt elállítódott az autofókusz. Pöször legyet és kék fadongót továbbra sem sikerült normálisan lencsevégre kapnom, a zöld virágbogarak meg továbbálltak a fehér orgonáról. Ezért aztán körbejártam a kertet, hátha sikerül valamit megörökítenem az elmulasztottak közül...
Tegnap elmulasztottam a házunk felett köröző rétisast, a majdnem negyven centis hatalmas lábatlan gyíkot és a lilaakácon repdeső kék fadongókat.
Ma két holló kiabált egymásnak az égen és a kert végében minden nap szól a nyaktekercs, de megpillantani nem sikerült őket, csakúgy, mint a kora reggeli sárga rigót és kakukkot.
Viszont a faház mellett olyanra bukkantam, amit még eddig nem sikerült látnom és fotóznom soha!
Kertünk termetes vízisiklóját láttam az ősszel bebújni a farakás alá, sőt még a levedlett bőrére is ráakadtam a tűzifa hasábok között, ezért kertészkedés közben eddig is figyeltem, hátha utamba akad megint.
Fél kettőkor bukkantam rá, ahogy a fáskamra mellett erősen küzdött, hogy lenyeljen egy fejénél megragadott nagy varangyot. A varangy öklömnyi méretűre felfújta magát és egyáltalán nem óhajtotta fojtatni a végzet útját. Úgy döntöttem, kivárom a küszködés végeredményét. A sikló próbált néha újabb harapásokkal "rásiklani" a békára és sípoló hang kíséretében próbálta kipréselni a levegőt a góliátra fújódott varangyból.
Egészen hét óráig folyt a türelemjáték, melynek végén a sikló próbálta behúzni a brekit a farakás alá, ami eleve lehetetlennek látszott, mert a béka nem adta fel a küzdelmet, amennyire csak lehetett, kisgömböccé puffadt.
Végül a sikló unta meg, hogy nem halad előre és elengedte a varangy fejét és visszahúzódott a fa alá.
A túlélő varangy pedig még egy darabig izmoskodott, ágaskodott a helyszínen, láthatóan csak a nyaka vérzett a sikló harapásaitól, de magabiztosságában ugyan az alá a farakás alá húzódott be, ahová a kígyó!
Varangy-sikló 1:0! Második menet várható talán már éjszaka? Ha csak a sikló rá nem eszmél, jobb lesz kisebb falattal beérnie!

Pár fotó az öt órás küzdelemről:

Vízi sikló (Natrix natrix) és barna varangy (Bufo bufo ) küzdelme.

Tetthely a faház mellett...

Már  a legyek is sokallják ...

A sikló apró harapásokkal próbál előre jutni.

Mindhiába! A varangy nem adja fel!

Szinte lufivá fúvódik fel.

A béka ágaskodva védekezik,

a sikló pedig újabb fogást keres.

Próbálja áldozatát a farakás alá húzni.

Öt órás hiábavaló küzdelem után a kígyó feladja, éppen visszahúzódik.

Búcsúpillantás az elpuskázott vacsora után...

A túlélő varangy, mint birodalmi lépegető pöckösködik még egy darabig.

Nem menekül, inkább pózol a kudarcot vallott sikló elött!

A kígyófogak nyomai a nyakán, de túléli...

Bolond béka ugyanoda bújik, ahová a kígyó!


Valamennyi kép a galériában, ide kattintva elérhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése